Szkoła bezpieczna, sprawiedliwa, wymagająca
Wizja szkoły
Szkoła nasza powstała w wyniku reformy systemowej w naszym kraju 1 września 1999r. Służymy społeczności osiedli należących do naszego obwodu. Rekrutujemy uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 9, nr 14, nr 17 i częściowo nr 2 i 8. Gimnazjum nasze należy do tzw. średnich gimnazjów, to znaczy z 5-6 oddziałami na tym samym poziomie szkolnym. Jako kadra doskonale przygotowana do zawodu kształcimy i wychowujemy uczniów ku wartościom chrześcijańskim, nowoczesnymi metodami w dobrze wyposażonych pracowniach.
Właściwie dobieramy i realizujemy programy nauczania. Gwarantujemy rzetelne i efektywne przygotowanie uczniów do czwartego etapu edukacyjnego, pracy zawodowej i odpowiedzialnego dorosłego życia. Zapewniamy atrakcyjną ofertę edukacyjną oraz ciekawy program wychowawczy. Każdy uczeń już od pierwszych dni w nowym otoczeniu czuje się bezpiecznie i otoczony jest atmosferą życzliwości oraz sympatią uczących. Rozpoznajemy mocne strony ucznia, które rozwijamy i poszerzamy, jak również słabe strony, aby udzielić pomocy i wsparcia w pokonywaniu trudności i niepowodzeń.
Wychowujemy patriotów, którzy znają przeszłość małej i dużej ojczyzny, stan współczesny i poprzez aktywny swój udział w przyszłym życiu społecznym, chcą służyć tym ojczyznom.
Uczniowie uczą się samodzielności i odpowiedzialności, umieją zdobywać potrzebne informacje, szanują swoje zdrowie innych oraz środowisko przyrodnicze. Nasze działania są popierane i akceptowane przez rodziców, środowisko lokalne, samorząd terytorialny i nadzór pedagogiczny.
Wizerunek absolwenta
-
Posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do dalszej edukacji
i prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie.
- Kształci swą osobowość rozwijając swoje pasje i zainteresowania.
- Jest przygotowany do samodzielnego korzystania z osiągnięć techniki.
- Zna chrześcijańskie korzenie Europy oraz dziedzictwo kulturowe i
cywilizacyjne świata.
- Zna i szanuje historię, kulturę i tradycję narodową z jej regionalnym
bogactwem.
- Zna i szanuje tradycję związaną z historią i patronem szkoły, identyfikuje się
ze szkolną społecznością.
- Jest zdolny do przeżywania wrażeń estetycznych i przygotowany do odbioru
kultury.
- Jest wrażliwy na piękno przyrody, zna i stosuje działania proekologiczne.
- Dba o własne zdrowie, kondycję fizyczną i psychiczną.
- Akceptuje siebie, mając świadomość swoich mocnych i słabych stron.
- Jest wrażliwy i otwarty na potrzeby innych.
- Ma szacunek dla rodziny i świadomość, że jest ona najważniejsza dla
prawidłowego rozwoju i szczęścia nie tylko pojedynczych ludzi, ale i całego
społeczeństwa.
- Jest aktywny, twórczy, potrafi zaprezentować swoje zdanie, szanując tych,
którzy mają odmienne poglądy.
- Szanuje ludzi i ich prace.
- Jest zaradny, odpowiedzialnie podejmuje decyzje dotyczące siebie i innych.
- Potrafi samodzielnie i krytycznie myśleć, umie przeciwstawić się presji
rówieśników, modzie i negatywnym wzorcom upowszechnianym przez media.
- Wyróżnai się wysoką kulturą osobistą, w swoim zachowaniu stosuje ogólnie
przyjęty system wartości.
Galeria
SERDECZNIE ZAPRASZAMY
|